gehoorbescherming

Reageren
    Reageren met citaat

gehoorbescherming

peter 24 Dec 2008, 03:51

Ik hoop dat ondanks dit wel erg rustige forum, er toch iemand antwoord kan geven op mijn vraag.

Op mijn werk ga ik veel met tuinmachines om, die rond de 105 decibel produceren (tussen de 103 en 107 decibel vallen ze allemaal). Per dag werk ik maximaal vier uur (achtereen) met deze lawaai producerende tuinmachines, vier dagen per week normaal gesproken. Ik ben heel consequent in het dragen van gehoorbescherming, ook bij kort durende taken gaat de gehoorbescherming altijd op! Volgens de gegevens van de fabrikant dempt de gehoorbescherming die ik draag, gemiddeld 27 decibel. Ik zorg dat ik de gehoorbescherming altijd op een juiste wijze draag, zo heb ik de kappen strak genoeg afgesteld en zitten er geen poten van veiligheidsbrillen e.d. onder gestopt.

Nu mijn vraag aan jullie; voor mijn idee ben ik zeer goed bezig om mijn gehoor te beschermen, zeker in vergelijking met bepaalde collega's. Toch vraag ik mij af of het mogelijk is dat ook ik schade aan mijn gehoor oploop op de lange duur? Ik heb dit werk overigens nog niet zo heel lang, maar misschien blijf ik dit werk wel 25 jaar lang volhouden (ik ben nog jong).
Dus de vraag kort samengevat: Is de kans vrijwel uitgesloten dat ik op de lange duur een gehoorbeschading oploop of is die kans toch best aanwezig?

Ik benieuwd.

PS. Vanzelfsprekend bescherm ik in lawaaierige thuissituaties ook mijn gehoor.

peter

Stuur privébericht Profiel bekijken

Reageren met citaat

beheerder 31 Dec 2008, 16:48

Hallo Peter,

Ja, veel discussie is hier nog niet Cool

Je bent zelf goed bezig met de bescherming van je gehoor.
Zekerheid dat je gehoor achteruit gaat zul je niet kunnen krijgen. Immers er zijn ook nog andere factoren, ouderdom, erfelijkheid e.d.
In beginsel als je je consequent beschermt tegen blootstelling aan geluidnivo's hoger dan 80dBa, zou je weinig risico op gehoorbeschadiging hoeven lopen.

groet.

beheerder
Site Admin

Stuur privébericht Profiel bekijken E-mail versturen

Reageren

Persoonlijke Beschermingsmiddelen